G-EDWRRWQV9F

تخفیف ویژه به مناسبت شروع کار سایت در اعیاد شعبانیه

نحوه نوشتن طرح توجیهی

آموزش شیوه و نحوه نوشتن طرح توجیهی برای گرفتن وام

ــــــــــــــــــــــــــــــ

طرح توجیهی ارائه نمایه کلی از میزان و نحوه سرمایه گذاری در یک پروژه هست .

طرح توجیهی مواردی را شامل میشود در زیر بیان شده اند وقتی به این موارد و سوالات پاسخ داده شود طرح توجیهی تکمیل شده است

ما نیز برای راحتی و آموزش یک نمونه آوردیم که قابل تعمیم به بیشتر طرح های توجیهی و کسب و کار می باشد و تنها بایستی نام شرکت را عوض کرد تا به طرح مورد نظر رسید .

ــــــــــــــ

الف – خلاصه اجرایی

الف ۱ پیشینه شرکت :

الف ۲ توصیف و تشریح شغلی

الف ۳ سازمان و ساختار شرکت

الف ۴ بازار هدف شرکت

الف ۵ عملیات های شرکت

الف ۶ روش تامین مالی شرکت :

ب ساختار و سازمان مدیریتی شرکت

ب -۱ – تیم مدیریتی شرکت

ب ۲ ساختار مالکیت وروش پرداخت پاداش و مزایای شرکت

ب ۳ هیات مدیره / شورای مشاوران

ب ۴ هیات مشاوران خارج از شرکت

ب ۵ ساختار قراردادها و مجوزهای فعالیت شرکت

ب ۶ بیمه

ب – ۷ – طرح اختیار خرید سهام ویژه کارکنان و سایر مشوقها

ب ۸ نمودارهای سازمانی شرکت

 ج – شرح کالا / خدمات تولیدی شرکت

ج  – ۱ شرح کالا

ج ۲ خصوصیات ویژه کالا / خدمات تولیدی شرکت

ج ۳ مراحل توسعه کالا / خدمات شرکت

ج ۴ تحقیقق و توسعه آتی شرکت

ج ۵ نشان های تجاری ، اختراعات ثبت شده ، مالکیت معنوی ، حق الامتیاز

ج ۶ مجوزهای دولتی

ج ۷ محدودیت های کالا / خدمات تولیدی شرکت

ج ۸ تعهدات و الزامات کالا / خدمات تولیدی شرکت

ج ۹ کالا / خدمات مشابه و محصولات فرعی

ج ۱۰ تولیدات شرکت

ج ۱۱ تاسیسات و زیر بناهای شرکت

ج ۱۲ تامین کنندگان ملزومات تولیدی شرکت

ج ۱۳ فاکتورهای زیست محیطی

م طرح بازاریابی

م ۱ مشخصات صنعتی

م ۲ پتانسیل رشد شرکت

م ۳ موقعیت جغرافیایی شرکت

م ۴ رویکردهای شرکت

م ۵ فاکتورهای فصلی

م ۶ مشخصات سود

م ۷ کانال های توزیع کالا / خدمات شرکت

م ۸ روش رقابت شرکت در بازار

م ۹ مشخصات رقابت

م ۱۰ مشخصات مشتریان

م ۱۱ مشخصات بازار هدف شرکت

م ۱۲ شیوه قیمت گذاری کالا / خدمات شرکت

م ۱۳ سود ناخالص کالا / خدمات شرکت

م ۱۴ آنالیز نقطه سربه سر

م ۱۵ میزان نفوذ کالا / خدمات تولیدی شرکت در بازارهای هدف کانال های توزیع

م – ۱۶ – نمایندگی های فروش کالا / خدمات تولیدی شرکت

م – ۱۷ – روش فروش مستقیم کالا / خدمات تولیدی شرکت

م ۱۸ بازاریابی مستقیم / مجازی

م ۱۹ شیوه استفاده شرکتاز تبلیغات و آگهی های بازرگانی

م ۲۰ بسته بندی و برچسب قیمت گذاری

م ۲۱ ضمانت نامه کالا / خدمات شرکت

م ۲۲ نمایشگاه های عرضه و فروش کالا / خدمات

م ۲۳ بازارهای آتی کالا / خدمات تولیدی شرکت

ن – سیستم های عملیات و کنترل شرکت

ن ۱ سیاست ها ، قوانین و روش های کنترلی شرکت شیوه دریافت سفارشات

ن ۲ سیاهه مشتریان شرکت

ن ۳ شیوه بازپرداخت دیون تامین کنندگان مواد و ملزومات مصرفی شرکت

ن ۴ شیوه جمع آوری حساب های دریافتنی شرکت

ن ۵ شیوه ارایه گزارش به مدیریت شرکت

ن ۶ توسعه منابع انسانی

ن ۷ کنترل موجودی انبار

ن ۸ ضمانت نامه نقل و انتقال و استرداد کالا / خدمات شرکت

ن ۹ شیوه نظارت بر بودجه های شرکت

ن ۱۰ سیستم های امنیتی شرکت

ن ۱۱ شیوه انتشار اطلاعات و اسناد مورد نیاز برای انعقاد قراردادهای شرکت

ن ۱۲ شیوه توسعه کالا / خدمات تولیدی شرکت

ن ۱۳ شیوه تولید کالا / خدمات شرکت

ن ۱۴ پیش نیازهای مالی شرکت

ن ۱۵ فلوچارت بازاریابی شرکت

ن ۱۶ میزان پذیرش و مقبولیت کالا / خدمات تولیدی شرکت در بازار

ن ۱۷ شیوه استخدام تیم مدیریتی و مشاوران خارج از شرکت

ن ۱۸ تحلیل ریسک

ن ۱۹ داراییهای بازیافتنی شرکت

و طرح رشد شرکت

و ۱ تازه های تولیدی شرکت برای معرفی به بازار

و ۲ پیش نیازهای سرمایه ای شرکت

و ۳ الزامات پرسنلی شرکت

و ۴ استراتژی واگذاری و فروش شرکت

ه طرح مالی شرکت

ه ۱ پیش بینی های فروش

ه ۲ پیش بینی های درآمدی شرکت

ه ۳ پیش نیازهای نقدینگی شرکت

ه ۴ منابع مالی شرکت

ی ضمایم مالی شرکت

ضمایم مالی تا تهیه ترازنامه به شرح جداول زیر می باشد

جدول پیش بینی صورت سود و زیان

جدول صورت گردش جریان وجوه نقد

محاسبه هزینه ثابت و متغیر طرح

جدول  پیش  بینی  تراز نامه

جدول محاسبات تحلیل هزینه فایده واحد:

نتیجه  گیری ، بررسی  و پیشنهاد:

ــــــــــــــــــ

همه مواردی که ذکر شد با یک مثال در زیر بیان کردیم که تقریبا همه طرح های توجیهی و کسب و کار این موارد را شامل میشوند و برای اینکه خود نویسنده طرح را تکمیل کند از مثال ما میتواند استفاده کند و موارد مربوط به اسم شرکت و اسم طرح را تغییر دهد بقیه موارد برای همه طرح ها کاربردی هستند

ـــــــــــــــــــ

نمونه طرح توجیهی و طرح کسب و کار کف پوش پی وی سی

بسم اله الرحمن الرحیم

ــــــــــــــــــــــ

طرح شغلی و امکانسنجی و فنی، مالی و اقتصادی تولید انواع پروفیل ها و کف پوش های پی وی سی به ظرفیت ۲۵۰۰ تن درسال

 الف – خلاصه اجرایی

الف ۱ پیشینه شرکت :

شرکت در سال ۱۳۹۹ با چون در قانون تجارت کلیه روابط و مقررات شراکت و شرکت ها تعیین شده اند و قانون بر این اساس شرکاء را ملزم به اجرای تعهدات می نماید و این ثبت شرکت باعث آسودگی خاطر و امنیت قانونی طرفین و منافع آنهاست ما برای اخذ و اعطای نمایندگی های مجاز و اخذ شعبه قانونی در داخل و یا خارج کشور نیازمند ثبت شرکت هستید ثبت شرکت به مخاطب ما این باور را میدهد که منافعش در چهارچوب قانون از جانب ما تامین می شود و این اعتماد برانگیز است که گاسخ سوالشان از ما درباره ثبت شرکتشان مثبت باشد . امروزه ثابت شده که در سرمایه های اصلی یک شرکت سرمایه سازان یعنی مدیران ، کارمندان و مشتریان هستند ، ما برای حفظ منافع این ۳ گروه مهم در بهره مندی از امکانات عمومی و کشوری نیازمند ثبت شرکت هستید ، بخشی از این منافع مهم و امنیت ذهنی ثبت سوابق ایشان جهت بیمه و بازنشستگی هستند .

قانونمند شدن فعالیت‌های شرکت

مسئولیت اعضای شرکت در مقابل سایر اشخاص

شرکت در مزایده‌ها و مناقصات

اعطای نمایندگی به سایر شرکت‌ها و گسترش فعالیت‌های تجاری

گرفتن وام و اعتبار در قالب شرکت

برقراری ارتباط تجاری با سایر کشورها

ثبت شرکت می‌تواند به توسعه کسب و کار ما و رونق اقتصادی کمک ویژه‌ای کند. با شناخته شدن شرکت و گسترش فعالیت آن، مشتریان بیشتری به سراغ ما می‌آیند.

تیم بازاریابی ما ممکن است هر شش ماه  یا حتی هر سه ماه یکبار برنامه بازاریابی را تهیه کند

یکی دیگر از وظایف واحد بازاریابی، مدیریت برند است. ممکن است برای ایجاد راهنمای منابع برند، تیم متخصصان گرافیک و طراحی را استخدام کنید. این کار جزئیاتی مثل رنگ های سازمانی، لوگوها، راهنمای سبک نوشتاری، قالبها و منابع مورد استفاده توسط ما را با دقت شرح می دهد. به عنوان مثال، می توانید «تیم ایجاد زیرساختهای برند» متشکل از طراحان ارتباط تصویری، طراحان گرافیک، ویراستاران و برنامه نویسان وب سایت را تشکیل دهید. تیم بازاریابی ما نه تنها مسئول دارایی های هنری و خلاقیتهای تصویری برند ماست، بلکه عهده دار اطلاع رسانی کسب و کار ما نیز هست.

در واقع تیم بازاریابی تعیین کننده مسیر اطلاع رسانی و شخصیت برند ماست.

یک کمپین موقت ممکن است رونمایی از یک محصول یا یک کمپین کوتاه مدت برای تبلیغ یک رویداد باشد. کمپین های همیشگی هم می توانند استراتژی انتشار دائمی محتوا در شبکه های اجتماعی یا استراتژی سئو باشند.

شرکت ما هم کمپین های کوتاه مدت و هم کمپین های بلند مدت خواهد داشت و این وظیفه تیم بازاریابی ماست که علاوه بر اطلاع رسانی جامع، این کمپین ها را نیز ایجاد و مدیریت نماید.

تیم بازاریابی باید با استفاده از کلمات کلیدی ایده پردازی کند، تحقیق کند، نقاط ضعف کسب و کار ما را در نظر بگیرد و به نوشتن و تدوین محتوای بهینه شده برای جستجو کمک کند.

شبکه های اجتماعی وظیفه دیگری است که مسئولیت آن بر دوش تیم بازاریابی است. تیم بازاریابی باید استراتژی ای را تعیین کرده و شبکه های  ما را مدیریت کنند. ما ممکن است یک صفحه در اینستاگرام ایجاد کنید و تیم بازاریابی ما هم باید آن را کنترل و به روز رسانی کند.

محتواهای رسانه های اجتماعی، داراییهایی محسوب می شوند که برند ما را معرفی می کنند. در شبکه های اجتماعی، آگاهی از برند و هدایت ترافیک به سمت وب سایت ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

تیم شبکه های اجتماعی نیاز به تخصص بیشتری دارند و دارای استراتژیهای متفاوتی از تیم اصلی بازاریابی هستند و لازم اصلی از عمق تکنیکی مورد نیاز هم برخوردار باشند.

برای شناخت مشتریان، تیم بازاریابی باید تحقیقات بازار را انجام دهند.

تیم بازاریابی آزمایشهایی طراحی می کند و بر اساس آن محصولاتی که مشتریان خواهان آن هستند را مشخص می کنند و جلسات گروه های کانونی برای دریافت مستقیم بازخور سازماندهی می کنند.

اگر قصد دارید از هر نوع رویدادی، سمینار یا وبیناری میزبانی کنید، احتمالاً تیم بازاریابی ما برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد.

تیم بازاریابی باید اطمینان حاصل کند که اطلاع رسانی در مورد رویداد ما با اطلاع رسانی از برند ما هماهنگ است. علاوه بر این، آنها برای تبلیغ رویداد های  مربوط به کسب و کار ما مطالبی را تهیه و طراحی می کنند.

مدیر بازاریابی: این شخص مدیر اصلی بازاریابی است که مسئولیت تدوین استراتژی و اجرای آن را به عهده دارد.

مسئول هماهنگی فعالیتهای بازاریابی: این شخص مسئول ایجاد محتوا و اجرای استراتژی های ارائه شده توسط شرکت خواهد بود.

دستیار بازاریابی: این شخص مسئول اجرای تمامی فعالتهای بازاریابی است و به مسئول هماهنگی بازاریابی در تدوین داراییها و محتواهای شرکت کمک می کند.

الف ۲ توصیف و تشریح شغلی

کفپوش pvc ( پی وی سی) از جنس پلاستیک فشرده می باشد که برای پوشش کف مورد  استفاده قرار می گیرد.

این کفپوش های پلاستیکی از لحاظ طرح و رنگ همانند پارکت لمینیت می باشد.این کفپوش ها در ضخامت های ۲ و ۳ میلی متری بصورت تایلی عرضه می شود و می تواند برای منازل مسکونی ، بیمارستان ها ، ادارات و… مورد استفاده قرار گیرد. کفپوش های PVC صد در صد قابل شست و شو بوده و برای نصب از چسب صنعتی استفاده می گردد.

ظاهر زیبا، تمیزی، بهداشتی بودن، رنگ بندی مختلف ، عمر بالا و سایر خصوصیات کـف پوشـها از جملـه عوامل اصلی در انتخاب و کاربرد این محصولات می باشد.

در جدول زیر، ابعاد کف پوشهای معمول بازار نشان داده شده است .

کاربردهامسکونی اداری تجاری
ضخامت۲ mm
عرض۱۵ cm
طول۹۰ cm
تولیدداخلی
گارانتی۳ سال مسکونی

کاربرد کف پوش پی وی سی PVC

این کفپوش ها را معمولاً در فضاهای اداری ، تجاری استفاده می‌کنند که نیاز به شستشوی مداوم دارد. در منازل مسکونی معمولاً فقط در آشپزخانه‌ها که همواره احتمال ریزش آب وجود دارد، نصب می‌شود . که این انتخاب خیلی بستگی به انواع کابینت آشپزخانه و رنگ کابینت هم دارد. مثلا برای مدل کابینت سفید می توانید از کف پوشهای طیف قهوه ای تیره استفاده کنید.

مزایا و معایب کف پوش PVC در آشپزخانه و کف ساختمان

– ضد آب و قابل شستشو

– مقاومت در برابر حرارت و اسید: روکش مقاوم در برابر آتش سیگار، حرارت و اسید این امکان را فراهم ساخته تا بهترین انتخاب برای کف آشپزخانه، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها باشد.

– دارای خواص آنتی استاتیک و قابل نصب بر روی تمامی سطوح صاف

– دارای کیفیت و طول عمر بالا

– دارای انواع هموژن تقویت شده بوسیله پلی یورتان با تکنولوژی منحصر به فرد.

– دارای انواع آنتی‌باکتریال مناسب جهت نصب در راهرو و راه پله بیمارستانها، داروخانه‌ها، بخش اورژانس بیمارستان و …

– به دلیل سبک بودن، به راحتی و با سرعت بالایی نصب می‌شود.

– مقرون به صرفه و ارزان بودن آن با توجه به یک شکل بودن آن با نمای پارکت، از طرفداری خاصی برخوردار است.

– نصب کفپوش PVC نسبت به لمینت زمان بیشتری می‌برد.

بلافاصله پس از نصب کفپوش PVC می‌توان اسباب را روی آن چید. از نظر قیمت از لمینت ارزان‌تر است اما به دلیل گران‌تر بودن اجرت نصب و زیرسازی، نهایتاً قیمت تمام شده کفپوش و لمینت بسیار به هم نزدیک است.

البته با توجه به این نکته که کفپوش کف زیرین خود را خراب می‌کند و قابلیت کندن و نصب مجدد در فضایی دیگر را ندارد و همچنین از نظر زیبایی نسبت به لمینت در رده پایین‌تری قرار دارد. بر اثر سایش در محل‌های پرتردد پس از مدتی رویه رنگی طرح‌دار به مرور خرده شده و رنگ مشکی میانی پدیدار می‌گردد.

اسامی و کد آیسیک محصولات
نام محصولاتکد آیسیک
انواع کفپوش های پی وی سی٢۵٢٠١٣١۶

شماره تعرفه گمرکی

تعرفهشماره ثبت / کوتاژارزش گمرکی پایهواحد بسته بندیکشور سازندهنام فارسی کالا
۳۹۱۸۱۰۰۰۲۴۹۱۰۷۹۶۲۴۶.۸۵متر مربعآسیاییکفپوش پی وی سی بصورت تایل با ضخامت ۳ میلیمتر. بجز ترکیه

و برای کالای ساخت ژاپن و کره ۲۰درصد افزوده گردد.

۳۹۱۸۱۰۰۰۲۴۹۱۰۷۹۶۲۷۶.۳متر مربعترکیهکفپوش پی وی سی بصورت تایل با ضخامت ۲.۵ میلیمتر.
۳۹۱۸۱۰۰۰۲۴۹۱۰۷۹۶۲۸۴متر مربعآسیاییکفپوش پی وی سی بصورت تایل با ضخامت ۲ میلیمتر بجز ترکیه

و برای کالای ساخت ژاپن و کره ۲۰ درصد افزوده گردد

۳۹۱۸۱۰۰۰۲۴۹۱۰۷۹۶۲۳۸.۲متر مربعترکیهکفپوش پی وی سی بصورت تایل با ضخامت ۳ میلیمتر.
۳۹۱۸۱۰۰۰۲۴۹۱۰۷۹۶۲۵۸.۲متر مربعترکیهکفپوش پی وی سی بصورت تایل با ضخامت ۳ میلیمتر.
۳۹۱۸۱۰۰۰۲۴۹۱۰۷۹۶۲۹۴.۸متر مربعترکیهکفپوش پی وی سی بصورت تایل با ضخامت ۲ میلیمتر.
۳۹۱۸۱۰۰۰۲۴۹۱۰۷۹۶۲۶۵.۲۵متر مربعآسیاییکفپوش پی وی سی بصورت تایل با ضخامت ۲.۵ میلیمتر

. بجز ترکیه و برای کالای ساخت ژاپن و کره ۲۰ درصد افزوده گردد.

۳۹۱۸۱۰۰۰۲۴۹۱۰۷۹۶۲۲۶.۸۵کیلوگرمآسیاییکفپوش پی وی سی بصورت تایل با ضخامت ۳ میلیمتر.

برای کالای ساخت ژاپن و کره ۲۰درصد افزوده گردد.

شرایط واردات محصول

تعرفه گمرکی جهت ترخیص ضخامت بالاتر از ۲۰ میلی متر ۳۹۲۰۴۳۲۰ می باشد با احتساب ۵% حقوق گمرکی

بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول

استاندارد ملی

شماره استانداردنام فرآورده مشمول استاندارد اجباری
۱۸۱۲۴کفپوش PVC همگن انعطاف پذیر

استاندارد جهانی

استاندارد جهانی CSIC GB/T 13577.5 برای محصول می باشد .

استاندارد ایزو به شرح ISO 4918:2016 می باشد .

الف ۳ سازمان و ساختار شرکت

سازمان شرکت ما بر اساس اشتراکی است که در راس امور هیئت مدیره قرار گرفته که با تصویب  کارها به مدیر عامل سپده میشود که مدیر عامل نیز از عوامل اجرایی و کارکنان که بصورت سلسله مراتب کنار هم هستند روال روزمره وکار شرکت را بر اساس ویفه ای که دارند و طبق ساختار وظیفه ای پیش می برند پرسنل در راس امور قرار دارند دارای تجربه و تخصص با مدرک معتبری هستند و هر بخش بر اساس مدیر خود مراحل کار را پیش میبرد تا نیازی به حضور نیروی خارجی نداشته باشیم مگر در تعمیر ماشین آلات خط تولید که داشتن مدیر و پرسنل در این تخصص صرفه اقتصادی ندارد .

الف ۴ بازار هدف شرکت

بازار هدف برای شرکت ما همه افراد جامعه هستند ولی نه در یک زمان نیازهایی در تعدادی از بازارهای هدف هست که بصورت روزانه و یا هفتگی تعدادی ماهانه و حتی سالانه مثل نیاز در بخش خوراک که روزانه نیاز هست ولی نیازهای پوشاک ماهانه و سالانه هستند و تعدادی از تولیدات که شرکت ما نیز از آنهاست در یک بخشی از زندگانی افراد و مردم جامعه نیاز به آن هست .

با افزایش ساخت و ساز و به روز شدن جامعه نیاز به تولیدات ما بیشتر خواهد بود و نیازهای به ما با جهانی شدن بیشتر خواهد بود .

از بین بازار موجود نیز سلیقه ها برای تولیدات در صنعت ما مختلف خواهد بود به تبع سلیقه ها درصدی از بازار را خواهیم داشت و محصول تولیدی چون مرتفع کننده نیاز هست پس ما نیز میتوانیم رشد کنیم با به روز کردن کیفیت محصولات و همچنین تحقیق در سلیقه های مختلف میتوان سهم بیشتری از بازار را به دست گرفت .

باشگاه مشتریان یکی از فرصتهای رو به رشد می تواند باشد تبلیغ از طریق مشتریان خود مستلزم ایجاد باشگاه مشتری عرضه محصولات با کیفیت و ایجاد رغبت بین اعضا باشگاه با پشتیبانی فنی از محصول جهت تبلیغ تولیدات ما

بازار هدف اولیه را ما خود با عرضه محصول با کیفیت و تبلیغ در سطح منطقه ای ایجاد میکنیم و بازار هدف ثانویه از طریق مشتریان در باشگاه ایجاد میشود

درک کردن نقاط ضعف و قوت در رقابت باعث میشود راحتتر و سریعتر به سمت بهبود بازار پیش برویم با آنالیز کردن رقبای خود میتوانیم فرصت ها و موانعی که در بازار برای محصول را ببینیم و روش ها و تاکتیک های رقبای خود را در قبال بازاریابی، قیمت گذاری و توزیع از نزدیک دیده و تجربه بدست آوریم ما نیز رقبای خود که بصورت مستقیم و غیر مستقیم سرو کار داریم رقبای مستقیم تولید کننده مواد ما و غیر مستقیم نیز تولیداتی در صنعت کاربردی ما خواهند بود .

الف ۵ عملیات های شرکت

میزان سرمایه ای که در بازاریابی و توسعه محصول در شرکت اختصاص یافته یک چهارم از درآمد را شامل میشود که با رشد و توسعه شرکت و همچنین با افزایش رقبا میتواند تا نصف نیز برسد تا بازار هدف بیشتری داشته باشیم و در این کار با موفقیت و فروش در یک مرحله خاص میزان سرمایه اختصاص یافته را کمتر نمیکنیم بلکه مدیریت این بخش را بیشتر میکنیم .

الف ۶ روش تامین مالی شرکت :

برای تامین نیازهای مالی شرکت با تهیه زمین و همچنین انشعابات و تاسیسات و همچنین ۲۰ درصد هزینه کل که توسط مجریان و سهامداران هیئت مدیره انجام میشود و در مراحل بعدی با دریافت تسهیلات ۸۰ درصدی نیاز مالی تامین شده شروع به تولید خواهیم کرد .

تا این تایخ نیز زمین و ۲۰ درصد منابع مالی شرکت تامین شده و درحال مذاکره جهت دریافت تسهیلات می باشیم .

بازپرداخت سهام اعضای هیئت مدیره و سهامداران اصلی با سود قطعی بعد از پرداخت تسهیلات بانکی انجام میشود که تسهیلات بانکی نیز در طی ۵ سال و با سود پرداخت خواهد شد .

ب ساختار و سازمان مدیریتی شرکت

ب -۱ – تیم مدیریتی شرکت

پرسنل شرکت در راس مدیر عامل می باشد دارای تخصص مدیریت و آشنایی تخصصی به تولید بعد کارشناس مسئول بخش تولید دارای مدرک کاشناسی قسمت تولید را با چند نفر نیروی متخصص و ساده که شرح آن در جدول نیروی کار آمده می باشد در بدو ورود نیز بعد از نگهبانی با ثبت مواد اولیه ورودی توسط مسئول انبار در انبار تخلیه و انبار میکنیم و سپس قسمت تولید را با بسته بندی محصول نهایی توسط مسئول بخش به اتمام می رسانیم . در بخشهای حسابداری اداره عمومی و خدمات نیز کارکنان بخش ها که توسط مدیر عامل مدیریت میشوند .

ب ۲ ساختار مالکیت وروش پرداخت پاداش و مزایای شرکت

پرداخت پاداش و مزایای کارکنان در آخر سال طبق حقوق و قانون کار انجام میگیرد و در بخش مدیران و هئیت مدیره نیز بعد از تصویه کامل و پرداخت بدهی ها از جمله اقساط بانکی یک چهارم سود خالص را بین مدیران بر اساس درصد سهام تقسیم بندی کرده و سال مالی را به اتمام می رسانیم .

مالکیت شرکت بر اساس سهام مدیران و هئیت مدیره خواهد بود به شرطی که سهم هر یک از شرکا و مدیران هیئت مدیره بیشتر از ۴۹ دصد طبق اساسنامه نباشد

ب ۳ هیات مدیره / شورای مشاوران

اعضای هیئت مدیره طبق اساسنامه شامل ۵ نفر می باشد و رئیس هیئت مدیره نیز بصورت دوره ای در هر سال می باشد سهامداران اصلی نیز متشکل از ۵ نفر عضو می باشند که هیئت مدیره را تشکیل میدهند .

ب ۴ هیات مشاوران خارج از شرکت

هیات مشاوران خارج از شرکت را در راه اندازی ، کاکرد ، تعمیر و تخصص ماشین آلات و دستگاه های خط تولید خواهیم داشت و یک بخش جزئی نیز در مدیریت تبلیغات و بازاریابی محصولات .

ب ۵ ساختار قراردادها و مجوزهای فعالیت شرکت

بعد از بهره برداری و با شروع تولید ، بخش حسابداری و فروش برنامه قرارداد فروش را با مشتریان که بیشتر بازاریان عمده فروش و جزئی نیز مشتریان افراد مصرف کننده می باشند منعقد خواهند کرد بازاریان بصورت سالانه قرار داد را منعقد کرده ولی مصرف کنندگان در خرید یک بار محصول قرار داد خواهند داشت .

با اخذ مجوز و پروانه فعالیت محصولات شامل حق کپی رایت خواهند بود .

ب ۶ بیمه

بیمه هایی که در کارگاه تولیدی داریم اولین بیمه ساختمان و ماشین می باشد که آتش سوزی و حوادث را شامل میشود در مرحله بعد بیمه کارکنان را داریم که همه ساله منعقد خواهیم کرد سپس بیمه مراجعین و مشتریان را داریم که در داخل کارگاه خواهیم داشت . بیمه های تامین اجتماعی کارکنان نیز طبق تواف کارفرما و کارگر اداره کار و تامین اجتماعی لحاظ خواهد شد .

ب – ۷ – طرح اختیار خرید سهام ویژه کارکنان و سایر مشوقها

در این قسمت هیچ برنامه فروش سهامی در نظر گرفته نشده است و در سالهای آتی اگر تصمیمی اتخاذ شود به کارکنان اطلاع رسانی خواهد شد .

ب ۸ نمودارهای سازمانی شرکت

نمودار سازمانی به شرح زیر می باشد

هیئت مدیره

مدیر عامل

کارشناس مسئول تولید ( کارکنان خدماتی ، نگهبانی )

کارکنان بخش تولید و بسته بندی و مسئول انبار

ج – شرح کالا / خدمات تولیدی شرکت

کفپوش pvc امروزه تبدیل به محصولی پر اهمیت در طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی فضاهای شلوغ شده است . کفپوش پی وی سی به لحاظ مقاومت بالا در مقابل رطوبت و پارگی و همچنین قابلیت شستشو و ضد خش بودن و نگهداری آسان بیشتر در حمام ، آشپزخانه و مکان های پر رفت و آمد استفاده می شود.

کفپوش pvc دارای استحکام، انعطاف پذیری، نرمی بالا و نصب آسان می باشد.

ج ۲ خصوصیات ویژه کالا / خدمات تولیدی شرکت

فرآیند تولید ورقه های کفپوش پی وی سی به صورت زیر است:

ورقه ها در قالب های بزرگ تولید می شوند یا توسط یک لایه نازک از مایع روکش (تشکیل شده از رزین وینیل، پلاستیسایزر، پرکننده و یا افزودنی های دیگر) که روی ماده ای به عنوان بستر قرار می گیرد، ساخته می شوند. این شیوه یک ساختار چندلایه ایجاد می کند که معمولا از یک بستر، هسته فومی وینیل، یک لایه تزیینی و لایه ای شفاف از وینیل تشکیل شده است. محصول نهایی در یک کوره به عمل می آید و در برخی موارد، پس از آن با فیلم نازکی از اورتان روکش می شود.

نقش و الگوها توسط شیوه چاپ گراورسازی نوردی روی برخی از ورقه های پی وی سی اعمال می شوند. در این روش رنگ ها و نقش ها روی سطح لایه پایه چاپ می شوند. روش دیگر اعمال نقش ها روی این کفپوش ها، روش منبت کاری است که طرح ها به لایه زیرسازی یا همان بستر نیز می رسند. در روش گراورسازی نوردی یک سیلندر چرخان، جوهرهای رنگی را روی لایه اصلی چاپ می کند که تقریبا گزینه های نامحدودی در انتخاب طرح ها و نقش ها را فراهم می کند. این نقش چاپ شده سپس با یک لایه وینیل شفاف روکش می شود و در کوره به عمل می آید. در فرآیند منبت کاری، تراشه های وینیل رنگی روی یک ورقه حامل گذارده شده و سپس تحت گرما و فشار به یکدیگر پیوند زده می شوند و الگوی نهایی ایجاد می شود

طبق بررسی های به عمل آمده، برای تولید کف پوشها، دو روش تولید وجود دارد. روش اول اکسـترود و روش دوم کلندرینگ .

هر کدام از واحدهای صنعتی از یکی از روشهای فوق استفاده می کنند. لیکن تعداد واحدهای استفاده کننده از روش کلندرینگ بیشتر است .

از نقطه نظر سطح تکنولوژی می توان گفت که هر دو تکنولوژی مرسوم از یک سطح برخوردار می باشـند، لیکن از نگاه محصول تولیدی، محصولات تولیدی از طریـق روش کلنـدرینگ مرغـوب تـر از محصـولات تولید شده بوسیله روش اکسترودر می باشد.

مواد خام تشکیل دهنده کفپوش پی وی سی

همه محصولات وینیلی از ترکیب رزین وینیل و افزودنی های مختلف تشکیل شده اند که به این محصولات ویژگی های خاصی می دهند. هر فرمول کفپوش متفاوت بوده و بسیاری از این فرمول ها اختصاصی هستند، یعنی فقط منجر به تولید یک نوع کفپوش خاص می شوند. برخی از افزودنی هایی که استفاده از آن ها در کفپوش های پی وی سی رایج است، عبارت اند از:

پلاستیسایزرها، مایعات روغنی که برای نرم کردن وینیل و ایجاد انعطاف پذیری در فرمول آن استفاده می شوند.

تثبیت کننده ها که برای به حداقل رساندن تخریب و تغییر رنگ ناشی از گرما و نور به کار می روند و رنگدانه ها که در طول فرآیند تولید افزوده می شوند تا به وینیل طیفی از رنگ ها را بدهند.

ج ۳ مراحل توسعه کالا / خدمات شرکت

شرکت فعلا شروع به فعالیت و تولید نکرده است و در مرحله تحقیق بررسی از نحوه تولید میزان مصرف محصول مشتریان و به نوعی بازاریابی هستیم تا در آینده روی همین موارد برنامه ریزی کرده و کار کنیم ولی در حال حاضر شرکتهای فعال داخلی و خارجی هستند که در این زمینه تولید دارند و به لحاظ به روز بودن محصول همچنین جایگزین شدن با محصولات سنتی بازار بیشتری را در آینده میتواند به خود اختصاص دهد .

ج ۴ تحقیقق و توسعه آتی شرکت

در عصر کنونی برای اینکه تجارت موفق و رو به رشدی داشته باشیم بایستی هر روز تحقیق و توسعه را هم از لحاظ تولید و کیفیت تولیدی داشته باشیم هم از لحاظ بازار پسندی و تبلیغ تا بتوانیم با اقتصادهای رو به رشد برتری یافته ادامه حیاط دهیم .

ج ۵ نشان های تجاری ، اختراعات ثبت شده ، مالکیت معنوی ، حق الامتیاز

هنوز هم به شروع تولید نرسیدیم هم نمونه هایی در داخل و جارج تولید میشود بنابراین هیچ نشانی نداریم

ج ۶ مجوزهای دولتی

از اداره صنعت و معدن و تجارت مجوز لازم را با برسی های ادارات تابعه محیط زیست ، اداره راه ، منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، ادارات آب و برق و گاز ، امور اراضی و سایر ادارات لازمه در این بخش اخذ کرده و شروع به فعالیت میکنیم .

ج ۷ محدودیت های کالا / خدمات تولیدی شرکت

هیچ نوع محدودیتی از لحاظ تولید نخواهیم داشت .

ج ۸ تعهدات و الزامات کالا / خدمات تولیدی شرکت

ارزش‏ها و باورها :

-ما مکتب اسلام، قوانین جمهوری اسلامی ایران و ارزش‏ها و فرهنگ اصیل ایرانی را حاکم بر تمامی شئونات سازمانی خود می‏دانیم.

-ما خود را ملزم به جلب رضایت شرکاء، ذی‏نفعان و سهامداران می‏دانیم.

-ما رعایت رابطه برنده – برنده را در تمامی تعاملات خود با مشتریان در نظر داریم.

-ماه همواره منابع انسانی را مهمترین و ارزشمندترین منبع سازمانی خود  دانسته و حفظ کرامت و تأمین رضایت آنان را بر خود واجب می‏دانیم.

-ما در ارائه خدمات خود دو اصل انعطاف و نوآوری را همواره در نظر داشته و در راستای آن گام بر می‏داریم.

-ما معتقدیم که کیفیت مسیری است بی‏انتها و بهبود مستمر کیفیت را در تمامی فعالیت‏های خود لازم می‏دانیم.

-ما به نقش مؤثر اندیشه و دانایی به عنوان سرچشمه تمامی قوای بشری باور داریم و به خردورزی و مشارکت و یادگیری مستمر فردی و گروهی بها می‏دهیم.

ج ۹ کالا / خدمات مشابه و محصولات فرعی

در کنار محصولات تولیدی شرکت با توسعه روز افزون میتواند و قابلیت این را نیز دارد که ورقهای پی وی سی نیز تولید کند

ج ۱۰ تولیدات شرکت

با توجه به جدول زیر می توان نتیجه گرفت که در سال ۱۴۰۰ به علت صادرات محصول به قطر برای برگذاری جام جهانی و آماده سازی هتلها و ساختمانها صادرات روند صعودی بیشتری را طی می کند به بعد از آن نیز به علت صادرات به سوریه و عراق و همچنین افغانستان روند صعودی حفظ خواهد شد .

سالصادرات میلیون ریال
سال ۱۳۹۸۱۶۴۹۷۰
سال ۱۳۹۹۱۶۴۹۷۰
سال ۱۴۰۰۹۶۲۳۲۵
سال ۱۴۰۱۲۰۶۲۱۲
سال ۱۴۰۲۲۳۳۷۰۷

ج ۱۱ تاسیسات و زیر بناهای شرکت

در این طرح تولیدی ساختمانهای مورد نیاز بر اساس جدول زیر می باشد

ردیفشرحمساحت مترمربع
۱سالن اصلی تولید۶,۵۰۰
۲سالن گرانول سازی
۳سالن انبار مواد اولیه
۴سالن انبار محصولات تولیدی
۵ساختمان کمپرسور ، پمپهای خلاء ، ژنراتور ،

ماشین آلات از رده خارج شده

۱,۲۰۰
۶ساختمان اداری رفاهی۳۰۰
جمع۸,۰۰۰

ج ۱۲ تامین کنندگان ملزومات تولیدی شرکت

تامین مواد اولیه مصرفی بر عهده سهامداران و قسمتی نیز از طریق تسهیلات دریافتی تامین خواهد شد بعد از شروع به کار و تولید مواد اولیه از طریق درآمد و فروشی که بدست می آوریم تامین خواهد شد همچنین مواد اولیه مورد نیاز به شرح جدول زیر می باشد .

شرحواحدمصرف سالانه
گرانولتن۲,۵۰۰
رنگ و سایر افزودنیهاتن۸

ج ۱۳ فاکتورهای زیست محیطی

پیشگیری  از گرم شدن زمین، کمک به صرفه جویی در انرژی، صرفه جویی در منابع طبیعی و کمک به بازیافت برخی از ویژگی های مثبت پی وی سی در ارتباط با محیط زیست است. مصرف انرژی به هنگام تولید مواد خام و ساخت پلاستیک بسیار کم است. بنابراین کل انرژی مورد نیاز برای تولید محصولات نهایی به میزان قابل توجهی کمتر از سایر مواد است. در بین تمام پلاستیک ها، PVC دارای ویژگی های زیست محیطی عالی مانند انتشار پایین کربن دی اکسید(CO2) در مرحله تولید است که از گرم شدن کره زمین که منجر به صرفه جویی در منابع و انرژی می شود، جلوگیری می کند

پیشگیری  از گرم شدن زمین

با توجه به مسئله گرم شدن کره زمین، میزان انتشار دی اکسید کربن از تولید تا مصرف و دفع شاخص مهمی است.  PVC به عنوان ماده ای با حداقل اثرات زیست محیطی از نظر میزان انتشار دی اکسید کربن در مقایسه با محصولات فلزی و یا شیشه ای در همان کاربرد است .

کمک به صرفه جویی در انرژی

PVC  یک پلاستیک کارآمد در مصرف انرژی است که به طور قابل توجهی مصرف انرژی کمتری در مرحله تولید در مقایسه با سایر پلاستیک ها دارد.

عایق حرارتی پروفیل پنجره  PVC سه  برابر بیشتر از پروفیل های آلومینیوم است و با استاندارد صرفه جویی در انرژی سازگار هستند. این پروفیل ها مصرف انرژی را برای گرمایش و تهویه هوا کاهش می دهند

صرفه جویی در منابع طبیعی

۵۷ درصد PVC از کلر تشکیل شده که از نمک های طبیعی فراوان موجود در زمین مشتق می شود. بنابراین  PVC  به طور قابل توجهی در صرفه جویی استفاده از نفت که یک منبع طبیعی محدود است، کمک می کند. بر خلاف سایر پلاستیک ها که ترکیب آنها کاملا وابسته به منابع  نفتی است.

کمک به بازیافت

PVC ماده ای مناسب برای بازیافت است و دارای پیشینه ای طولانی در بازیافت بین پلاستیک هاست. همچنین در بازیافت مکانیکی بسیار پیشرفته است. برای مثال حدود ۶۸% از فیلم های کشاورزی در پایان عمر(اگرو فیلم) در سال ۲۰۰۵ بازیافت شد و در کفپوش ها مورد استفاده قرار گرفت.

م طرح بازاریابی

م ۱ مشخصات صنعتی

شرکت در سال جاری شروع به تاسیس و فعالیت نمود که با اخذ مجوزهای لازم و منابع مالی شروع به تولید خواهد نمود بر اساس پیش بینی و ظرفیتی که در طرح لحا شده است حجم کلی تولید بر اساس ماشین آلات و منابع انسانی به شرح زیر می باشد .

شرحواحدمیزان تولید در سال
انواع کفپوش پی وی سیتن۲,۵۰۰

م ۲ پتانسیل رشد شرکت

به احاظ نو آوری و محصول جدیدی که قرار است تولید و عرضه شود پیش بینی میشود در آینده رشد چشمگیری داشته باشد و به علت اشباع نبودن بازار رفیتهای زیادی برای تولید و رشد در پیش رو داریم .

م ۳ موقعیت جغرافیایی شرکت

در منطقه آزاد ارس و شهرک سرمایه گذاری خارجی قرار گرفته است .

م ۴ رویکردهای شرکت

رویکرد شرکت در به روز کردن خط تولید به مرور زمان برای ارتقاء کیفیت محصولات و همچنین بودجه ای که برای تحقیقق و توسعه اختصاص می یابد مهمترین فاکتورهای رشد می باشند

م ۵ فاکتورهای فصلی

در فصل های ابتدایی سال با شروع سال جدید و بهار و نیاز به ساخت و ساز فروش محصولات را داریم که در فصل تابستان به علت تاضای زیاد بیشتر میشود و اوج آن در مهر و آبان می باشد که با جمع بندی ساخت و ساز بازار نیاز بیشتری به محصول تولیدی دارد در زمستان نیز با برودت هوا و کمتر شدن ساخت و ساز فروش کمتری داریم که با تولید در زمستان میتوانیم تاضای بیشتر تابستان را پوشش دهیم .

م ۶ مشخصات سود

سود شرکت برای ۵ سال طبق جدول های زیر می باشد

شرحسال اول

هزار ریال

تولید با ۶۰% ظرفیت

سال دوم

هزار ریال

تولید با ۷۰% ظرفیت

سال سوم

هزار ریال

تولید با ۸۰% ظرفیت

سال چهارم

هزار ریال

تولید با ۹۰% ظرفیت

سال پنجم

هزار ریال

تولید با ۱۰۰% ظرفیت

درآمد۱۸۷,۵۰۰,۰۰۰۲۱۸,۷۵۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰۲۸۱,۲۵۰,۰۰۰۳۱۲,۵۰۰,۰۰۰
کسر میشود
هزینه های جاری (عملیاتی)۱۵۴,۴۲۶,۲۲۴۱۷۵,۷۸۰,۵۹۹۱۹۷,۱۳۴,۹۷۴۲۱۸,۴۸۹,۳۴۹۲۳۹,۸۴۳,۷۲۴
مازاد نقدی عملیات۳۳,۰۷۳,۷۷۶۴۲,۹۶۹,۴۰۱۵۲,۸۶۵,۰۲۶۶۲,۷۶۰,۶۵۱۷۲,۶۵۶,۲۷۶
کسر می شود
استهلاک۱۰,۹۶۸,۴۴۹۱۰,۹۶۸,۴۴۹۱۰,۹۶۸,۴۴۹۱۰,۹۶۸,۴۴۹۱۰,۹۶۸,۴۴۹
منظور می شود
سود ناویژه۲۲,۱۰۵,۳۲۸۳۲,۰۰۰,۹۵۳۴۱,۸۹۶,۵۷۸۵۱,۷۹۲,۲۰۳۶۱,۶۸۷,۸۲۸
کسر میشود
هزینه های جاری (غیر عملیاتی)۶,۹۹۹,۳۵۸۷,۲۱۲,۹۰۱۷,۴۲۶,۴۴۵۷,۶۳۹,۹۸۹۷,۸۵۳,۵۳۳
سود خالص ویژه۱۵,۱۰۵,۹۷۰۲۴,۷۸۸,۰۵۱۳۴,۴۷۰,۱۳۳۴۴,۱۵۲,۲۱۴۵۳,۸۳۴,۲۹۵

م ۷ کانال های توزیع کالا / خدمات شرکت

توزیع بیشتر بصورت عمده فروشی هست که به نمایندگی ها در استانها و شهرهای بزرگ اختصاص می یابد و سپس با پخش مویرگی توسط نمایندگی ها محصولات تولیدی بدست مصرف کنندگان می رسد .

م ۸ روش رقابت شرکت در بازار

اینکه می‌توانیم با تصحیح محصول، تبلیغ موثرتر، قرار دادن محصولات در یک بسته، خارج کردن آنها از بسته‌های خاص، گسترش کانال‌های توزیع یا کاهش قیمت، تعداد بیشتری از محصول فعلی را در بازارهای فعلی بفروشیم.

۸۰ درصد محصولاتی که ۵ سال دیگر خریداری و استفاده می‌شوند، کاملا با محصولات امروز تفاوت دارند. امروزه سرعت منسوخ شدن محصولات بیش از هر زمان دیگری در تاریخ بشر است و فقط چند ماه یا چند سال کارایی دارند. باید مدام محصولات و خدمات جدیدی ارائه دهید تا جایگزین محصولاتی شوند که تاریخ مصرفشان در بازارهای فعلی به سر آمده است.

محصولات فعلی خود را به بازارهای جدیدی ارائه کنیم که قبلا هرگز از آنها بهره‌برداری نکرده‌ایم. به دنبال بازارهای جدید و متفاوت ملی و بین‌المللی باشیم که بتوانید محصولات فعلی را به آنها عرضه کنیم.

۸۰ درصد مشتریان احتمالی حتی از وجود محصول یا خدمت ما اطلاع ندارند و نمی‌دانند که خرید آنها چه تاثیر مثبتی در زندگیشان دارد.

این است که محصولات جدید را به بازارهای جدید عرضه کنید. داستان آیپاد، آیفون و آیپد که به یکباره اَپل را به ارزشمندترین شرکت دنیا تبدیل کردند، مثال خوبی از ارائه محصولات جدید به بازارهای جدید است.

مثال دیگر فیسبوک است که توانست با یک ایده ساده در کمتر از ۱۰ سال بیش از یک میلیارد مشتری را به خود جذب کرده و افراد زیادی را به ثروت‌های کلان برساند.

مارک زاکربرگ و شرکایش احساس کردند که مردم برای برقراری ارتباط با سایر افراد دنیا به استفاده سریع و موثر از تکنولوژی نیاز دارند. فیسبوک با این ایده اولیه فعالیت‌های ارتباطی گسترده و متنوعی را برای اعضا تعریف کرد و به یکی از موفق‌ترین و سریع‌الرشدترین کسبوکارهای تاریخ تبدیل شد.

با قابلیت‌ها، منابع، نیروی کار و توان تولید فعلی خود می‌توانیم چه محصولات و خدمات جدیدی را به بازارهای جدید ارائه کنیم

محصولات و خدمات برتر سایر شرکتها که برای مشتریان فعلی‌ ایده‌آ‌ل است را مشخص کنیم. می‌توانیم به مشارکت انتفاعی و ائتلاف‌های استراتژیک بپیوندیم و کانال بازاریابی محصولات و خدمات دیگران شویم. این یک استراتژی کم‌خطر و پر سود است که می‌توانیم نخست آن را امتحان کرده و سپس اجرا کنید.

م ۹ مشخصات رقابت

کیفیت بیشتر محصولات

تک محصولی بودن تولیدات کارخانه

بازاریابی به موقع و گسترده

تبلیغات گسترده

تامین مواد اولیه از داخل با هزینه کمتر به کار بردن ماشین آلات با آخرین تکنولوژی روز و تولید محصولات با شکلهای مختلف استفاده از کارکنان دلسوز و فعال و دارای سطح علمی بالا قیمت تمام شده پایین از مهمترین عوالم مزیت های رقابتی می باشد .

در عصری می زیم که همه چیز همواره در حال تغییر و دگرگونی است .  این تغییر و تحول از تلاش بشریت شکل می گیرد.  انسانی که می خواهد ببیند، فکر کند، آزاد باشد، چهارچوب ها و موانع را بشکند و ذینفع باشد. اینگونه نگریستن خود حاصل شرایط ویژه است هر چند در طول تاریخ بشری انسان های فرهیخته همواره گلایه از وضعیت موجود داشتند و از آگاهی و دانش خود توانستند فلسفه، اندیشه،  هنر، ادبیات ، شعر و فن آوری بی بدیل را حتی برای قرن های آتی خود ایجاد نمایند که بشر امروز مدیون آنان هستند .

” در قرن بیستم در اوج رشد توسعه صنعت که ،  از دهه ۱۹۸۰ آغازیدن گرفت و آن عامل شرایط خاص خود می باشد و از تنوع تولید که ریشه آن را از تولید برق در اوایل قرن ۲۰ بود باید دانست.  قبل از ایجاد برق ، محدوده نیاز هر خانواده حدود ۳۰ الی ۷۰ کالا بود ولی با فراگیر شدن برق و صنعت الکترونیک تنوع تولید بشر به صدها هزار کالا و خدمات رسید در این عرصه است که بشر خود را در خلق تولید و خدمات فراگیر، ذینفع می داند حتی اگر بخواهد همانند پدران خود باشد،  نمی تواند آن گونه بنگرد.  بنابراین باید از چهارچوب  قیود بگذرد زیرا با نگاه جدید به هستی ، فلسفه، فن آوری و هنر، زیستن و چگونه زیستن و چرا زیستن را همواره خواهان است چون خود زاینده و ذینفع در تولید و خدمات و اندیشه می باشند پس پذیرا این نیستند که فقط یک یا چند نفر در حیات زندگی آنان تصمیم بگیرد حتی اگر مالک بنگاه اقتصادی یا غیر اقتصادی که در آن فعالیت می کنند،نباشند.

با این تفکر، شرکت مهرتاش طرح اروین اینگونه می داند و بر این باور که همه چیز در حال تغییراست اساس توسعه را از درون شرکت می جوید که می خواهد پس از آموزش ، خلاق باشد ، کیفیت ارائه نماید، تحقیر نشود، مورد احترام باشد، صاحب نظر باشد و نظر منطقی او خواهان داشته باشد تا قدرت منطق و استدلال خود را برای ایجاد و تولید تکنولوژی و خدمات توسعه دهد و در فضای قانونمندی توسعه که خود در ایجاد آن قانون نقش دارد آزاد باشد و ابراز وجود نماید و در نهایت ذینفع باشد. رسیدن به این جایگاه در کارخانجات پیچیده است وآن تصادفی نیست و از روند آموزش و آگاهی و اعتماد عمیق به جوهر انسان و دوست داشتن شکل می گیرد و آن را باید درتعهد و عمق نگاه مدیران ارشد در توسعه منابع انسانی جستجو کرد .

توسعه منابع انسانی باقواعد بی روح  و قوانین و مقررات و مستندات و فرم های خشک اداری رشد نمی یابد و آن چیزیست که از تعهد برای توانایی انسان و اعتقاد به آن هموار می شود و می شود آن چیزی که شدنی است که انسان امروز را برای متفاوت خلق کردن آماده می سازد .

در این رهگذر جذب نیروی کار با گزینش درست، آموزش رفتار، تکنولوژی و فرایند کار و حفظ و نگهداری آنان ، از اهم فعالیت شرکت پیشرانه می باشد و هر نیروی کار که نتواند خود را در این چهارچوب قرار دهد باید نقش او در محیط کاری تغییر یافته یا از سازمانی که اینگونه می نگرد خارج گردد.

م ۱۰ مشخصات مشتریان

بدون مشتری، ما در عرصه‌ی کسب‌وکار نخواهیم  بود. دانستن اینکه مشتریان چه کسانی هستند و به‌ویژه از ما چه می‌خواهند، می‌تواند به بازاریابی مؤثرتر، افزایش وفاداری به برند و فروش بیشتر منجر شوند.

با داده‌های اولیه مانند نام‌ مشتری و آدرس‌ ایمیل، شروع کنیم . این کار به ما اجازه میدهد ارتباطات خود را با آن‌ها به‌صورت شخصی تنظیم کنیم ، به‌طور مستقیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم  و درصورتی ‌که مشکلی دارند به آن‌ها کمک کنیم . سایر داده‌های لازم برای یک تصویر کلی از جمعیت موردنظر، سن، حرفه و جنسیت است. ضبط و تجزیه ‌وتحلیل هر یک از تاریخچه معامله مشتری یعنی «آنچه آن‌ها از ما خریم اری می‌کنند، زمان و چگونگی آن» می‌تواند الگویی برای ارائه محصولات و خدمات محصولات ما به آن‌ها باشد. شرکت‌هایی نظیر آمازون و زاپوپ یکی از بهترین‌ها در این زمینه هستند، آن‌ها به‌عنوان تجزیه وتحلیل‌کنندگان «سبد خریم » شناخته می‌شوند و به‌طور خودکار برخی از محصولات را با توجه به خریم های قبلی مشتری و علاقه‌مندی‌هایش، به او پیشنهاد میم هند. اطلاعات مشتریان را می‌توانیم  هر بار که او با شرکت ارتباط برقرار می‌کنیم ، جمع‌آوری کنیم . پشت تلفن یا در چت آنلاین با بخش خدمات مشتریان ، در فروشگاه با فروشنده یا از طریق نظرسنجی یا هر کانال ارتباطی دیگری!

رمزگذاری تمام اطلاعات مشتریان اولین گام ما در حفاظت از آن است. این اطلاعات می‌تواند شامل نام‌ها، آدرس‌های ایمیل و آدرس‌های محل سکونت یا کار، ماره کارت اعتباری، اطلاعات ورود به برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات حساس دیگر باشد که در اختیار ما قرار داده شده است.

روش رمزنگاری داده‌ها از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است. بایم  یک متخصص امنیت داده را استخدام کنیم  تا کار را برای ما انجام دهد. به‌طور واضح و دقیق به مشتریان بگوییم  که چه کسی اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند، چگونه این کار انجام می‌شود و این اطلاعات با چه کسانی به اشتراک گذاشته می‌شود.

انتخاب با ماست. برخی کمپانی‌ها این کار را می‌کنند و از آن نفع نیز می‌برند؛ اما تانر هشدار میم هد که انجام این کار می‌تواند مشتریان را به ما بی‌اعتماد کند و معمولاً این اعتماد برنمی‌گردد.

ما ممکن است بتوانیم  اطلاعات مشتریان خود را به فروش برسانیم ، اما بایم  بدانیم  که دیگر هیچ مشتری نمی‌خواهد با ما باقی بماند». پس اگر تصمیم به فروش اطلاعات مشتریان به اشخاص ثالث داریم ، به‌طور واضح در سیاست حفظ حریم خصوصی خود بگوییم .

استفاده از اطلاعات مشتری برای ارائه ارزش‌افزوده به او، بزرگ‌ترین مزیت جمع‌آوری داده‌ها است. اطلاعات مشتریان به ما کمک می‌کند تا یک تصویر واضح از مشتری خود و نحوه برقراری ارتباط با آن‌ها بسازیم . هنگامی‌که مشتری ایم ه آل خود را بهتر شناختیم  و واقعاً نیازها و خواسته‌های آن‌ها را درک کردیم ، می‌توانیم  به‌راحتی آن‌ها را هدایت کنیم  که این امر به‌نوبه خود باعث افزایش فروش ما می‌شود.ش

م ۱۱ مشخصات بازار هدف شرکت

یکی از اولین گام های شناسایی بازار هدف برای کسب و کار، بررسی دقیق مشتریان فعلی است. حتی اگر پایگاه مشتریان فعلی بسیار متنوع به نظر می رسد، این احتمال وجود دارد که حداقل یک یا دو ویژگی مشترک بین آنها وجود داشته باشد. در غیر این صورت، شاید یک علاقه مشترک دارند.

وقتی نقاط مشترک بین مشتریان همیشگی را شناسایی کنیم، می توانیم از این اطلاعات برای اصلاح کردن پایگاه مشتری بر اساس یک بازار هدف استفاده کنیم.

هنگام تحقیق در مورد بازارهای هدف باید یک دیدگاه گسترده داشته باشیم و رفته رفته آن را کوچک تر کنیم. با کمی تحقیق متوجه شدیم که بازار هدف ما شامل افرادی است که:

مرد هستند

صاحبخانه هستند

حداقل ۸۰ میلیون ریال در ماه درآمد دارند

برای تجارتی که از لحاظ اجتماعی مسئولیت پذیر باشد ارزش قائل هستند

اولین گام برای آن که بفهمیم چه افرادی بیش از دیگران تمایل دارند از ما خرید کنند این است که تشخیص دهید در حال حاضر چه افرادی محصولات یا خدمات ما را استفاده می‌کنند.

وقتی مشخصات مشتریان فعلی خود را فهمیدیم، می‌توانید به دنبال افرادی باشید که به مشتریان فعلی ما شباهت دارند. بسته به این که چطور افراد با کسب و کار ما ارتباط برقرار می‌کنند، ممکن است اطلاعات کم یا زیادی درباره مشتریان خود داشته باشیم. برای ساده‌تر کردن مسیر جستجوی مخاطب خود، از اضافه کردن سوالات زیاد به لیست ثبت سفارش خودداری کنیم. این کار می‌تواند مشتریان را آزرده خاطر کرده و منجر به افزایش سبد خرید‌های رها شده شود.

تمامی اطلاعاتی که برای جستجوی مخاطب هدف به آن نیاز داریم را با آنالیتیک شبکه‌های اجتماعی می‌تواند روشی عالی برای پر کردن خلاءهایی باشد که در تحلیل مشتریان خود بینیم. این ابزارها به ما کمک می‌کنند بفهمیم در شبکه‌های اجتماعی با چه کسانی تعامل داریم، حتی اگر این افراد هنوز مشتریان ما نباشند.

م ۱۲ شیوه قیمت گذاری کالا / خدمات شرکت

قیمت خیلی وسوسه کننده است و هر کس دوست دارد با تعیین قیمت بالاتر، سود کلانی از محصولات خود به دست بیاورد؛ ولی حواستان به این موضوع باشد که معمولاً مصرف کننده‌ها قیمت را در ذهن خود تحلیل می‌کنند؛ با قیمت‌های سابق و دیگر کالاها مقایسه می‌کنند؛ از صحبت با دوستان، خانواده و یا از اینترنت حدودی از قیمت در ذهن خود تصور می‌کند؛ اصولاً مصرف‌کننده‌ها برای هر محصولی یک کف و یک سقف قیمت در نظر دارند. اگر محصول ارزش زیادی برایشان ایجاد کرده باشد و حس خوبی نسبت به آن داشته باشند تا سقف قیمت برایش هزینه می‌کنند.

به طور کلی برای قیمت گذاری سه روش داریم

قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده (بر حسب هزینه)

قیمت گذاری بر پایه ی میزان تقاضا (بر اساس بازار)

قیمت گذاری بر مبنای رقابت (بر اساس ارزش کالا در ذهن مشتری)

قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده (بر اساس هزینه)

در این روش، روشی ساده را در پیش می گیریم. هزینه های تولید را جمع می کنیم و سودی برای محصول در نظر می گیریم. قیمتی که برای کالا یا خدمت مشخص می شود ترکیبی خواهد بود از هزینه های آن به همراه سودی که برای آن مشخص شده است. این روش  از پرکاربردترین روش  هاست و مورد استفاده بسیاری از کسب و کارها نیز هست. البته محاسبه هزینه ها و قیمت تمام شده محصولات ممکن است در برخی موارد دشوار باشد، به همین دلیل استفاده از یک نرم افزار مالی می تواند کمک زیادی به حل این مسئله کند.

در این روش ، میزان سودی که برای یک محصول در نظر گرفته می شود نیز بر اساس نرخ بازگشت سرمایه آن صنعت محاسبه می گردد. برای مثال اگر نرخ بازگشت سرمایه ۳۰ درصد باشد، مجموع هزینه و ۳۰ درصد بابت نرخ بازگشت سرمایه قیمت کالا را مشخص خواهند کرد.

قیمت گذاری بر اساس میزان تقاضا و وضعیت بازار

وضعیت بازار و میزان تقاضا همیشه مهمترین عامل در قیمت گذاری بوده و هستند. میزان تقاضا برای یک محصول می تواند تحت شرایطی مختلفی متغیر باشد. ممکن است تقاضا برای یک محصول به خاطر ارزش خاصی که مشتریان برای محصول قائل هستند یا عدم آشنایی مشتریان با محصولات دیگر متقاوت باشد.

قیمت گذاری بر اساس میزان تقاضا و وضعیت بازار

در اقتصاد کشور ما نیز چنین روشی برای قیمت گذاری حاکمیت اصلی را دارد. میزان تقاضا و وضعیت بازار در بسیاری از موارد عامل اصلی برای قیمت گذاری کالا و خدمات هستند. این روش معمولا زمانی استفاده می شود که مشتریان نسبت به قیمت حساسیت کمی داشته باشند و یا چاره ای نداشته باشند جز اینکه با قیمت محصول کنار بیایند.

قیمت گذاری بر اساس رقابت و ارزش کالا در ذهن مشتری

در این روش  قیمت گذاری رقبا مهمترین عامل در قیمت گذاری محصول یا خدمت به شمار می روند. در این روش به جای توجه به میزان تقاضای یک محصول یا هزینه های انجام شده برای آن، به عامل رقابت تمرکز می شود. رقابت یک محصول از نظر قیمت با رقبای دیگر تاثیر زیادی در ارزش کالا از نگاه مشتری دارد.

م ۱۳ سود ناخالص کالا / خدمات شرکت

سود ناخالص کارآمدی یک شرکت را در استفاده از نیروی کار و تجهیزاتش تعیین می‌کند. این معیار فقط هزینه های متغیر را در نظر می‌گیرد که هزینه هایی هستند که با سطح خروجی و تولید نوسان می‌کنند: مواد خام و اولیه، نیروی کار مستقیم (با فرض اینکه ساعتی بوده یا به تعداد کالاهای خروجی وابسته باشند)، کارمزد کارکنان بخش فروش، تجهیزات که استهلاک پذیرند، لوازم مورد نیاز برای کارخانه، حمل‌ونقل دریایی و غیره. همان‌طور که به صورت کلی تعریف شد، سود نا خالص شامل هزینه های ثابت یا هزینه هایی که باید بدون توجه به سطح خروجی پرداخت شوند، نمی‌شود: اجاره، تبلیغات، بیمه، حقوق کارمندانی که به صورت مستقیم در فرآیند تولید نقش ندارند و تجهیزات دفتری جزو هزینه های ثابت به حساب می‌آیند.

فایل تکمیل شده و کامل را از لینک زیر میتوانید دریافت کنید

کپی مطالب تنها با ذکر آدرس سایت جهت مطالعه و استفاده غیر تجاری مجاز میباشد