چگونه با طرح توجیهی از بانک وام بگیریم؟

چگونه با طرح توجیهی از بانک وام بگیریم؟ شرایط دریافت وام بانکی با طرح توجیهی

دریافت وام بانکی با طرح توجیهی

یکی از مراحل مهم در راه اندازی کسب و کارها، تامین بودجه و مباحث مالی می باشد. کسانی که قصد دارند یک کسب و کار راه بیندازند، از طریق راه های مختلفی می توانند از بانک وام دریافت کنند. یکی از این راه ها، ارائه طرح توجیهی به بانک می باشد. دریافت وام بانکی با طرح توجیهی یکی از راه هایی می باشد که می توان بودجه راه اندازی کسب و کار را تامین کرد. اما دریافت وام از بانک به وسیله ارائه طرح توجیهی شرایط خاصی دارد که باید آن ها را داشته باشید.

طرح توجیهی مورد تایید بانک چگونه است؟

برای آنکه بتوانید یک طرح توجیهی داشته باشید که بتوانید از طریق آن وام مورد نظر خود را دریافت کنید، باید آن را با دقت آماده کنید و نحوه نوشتن طرح توجیهی درست را بدانید.. زیرا معمولا وام بانکی شامل طرح هایی می شود که بتواند رضایت مدیران بانک را جهت دریافت وام قانع کند. به طور کلی برای دریافت وام بانکی با طرح توجیهی باید موارد زیر را شامل باشد:

  • هزینه های مالی مورد نیاز
  • سود خالص کسب و کار
  • مشخصات دقیق کار

البته این موارد فقط برخی از شاخص های داخل طرح توجیهی مورد نظر بانک می باشد. کمپانی ما برای هر شغلی طرح توجیهی که مورد تایید بانک باشد را دارد. شما می توانید طرح شغل مورد نظر خود را از طریق همین سایت دریافت کنید.

دریافت وام بانکی با طرح توجیهی
دریافت وام بانکی با طرح توجیهی

طرح توجیهی برای بانک های مختلف

یکی از مواردی که باید به آن دقت کنید این است که یک طرح توجیهی را تمام بانک ها تایید نمی کنند. به عنوان مثال ممکن است شما یک طرح توجیهی تهیه کنید که مورد تایید یکی از بانک های کشور باشد اما یک بانک دیگر آن طرح را تایید نکند. زیرا هر بانکی طرح توجیهی را با نگارش های مختلفی قبول می کند. اگر شما تجربه خاصی در آماده کردن طرح ندارید، بهتر است برای مطلع شدن از شرایط دریافت وام بانکی با طرح توجیهی، با یک فرد متخصص صحبت کنید و از آن مشاوره بگیرید.

مراحل دریافت وام از بانک با ارائه طرح توجیهی

حالا که اطلاعات بیشتری درباره طرح های مورد قبول بانک به دست آوردید، بهتر است مراحل آن را هم بدانید. این مراحل را در ادامه به صورت کامل تری توضیح داده ایم.

انتخاب بانک برای دریافت وام

اولین کاری را که باید برای دریافت وام انجام دهید، انتخاب بانک است. شما اول باید بانک هایی که با ارائه طرح توجیهی به شما وام می دهند را پیدا کنید که بیشتر بانک های ایران این خدمت را به مردم می رسانند. شما باید شرایط بانک ها را با هم مقایسه کنید تا بفهمید تسهیلات کدام بانک برای شما مناسب تر است تا آن بانک را برای دریافت وام بانکی با طرح توجیهی انتخاب کنید. اینگونه طرح خود را هم با شرایط آن بانک آماده می کنید.

آماده کردن یک طرح توجیهی

اقدام بعدی برای دریافت وام از بانک به این وسیله، آماده کردن یک طرح می باشد. همانطور که اشاره کردیم، باید یک طرح توجیهی مورد قبول بانک مورد نظر را تهیه کنید تا واجد شرایط شوید. برای آماده کردن این طرح می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

مراحل دریافت وام از بانک با ارائه طرح توجیهی
مراحل دریافت وام از بانک با ارائه طرح توجیهی

 تحویل طرح به بانک و منتظر ماندن

پس از آماده کردن طرح باید آن را به بانکی که انتخاب کرده اید ارائه دهید. در این مرحله کار شما تمام می شود و باید منتظر جواب بانک بمانید. بانک برای بررسی طرح شما نیاز به وقت دارد تا بفهمد شما واجد شرایط هستید یا خیر. بانک در این مدت سابقه اعتبار، توانایی بازپرداخت و سایر عوامل مالی شما را بررسی می کند و پس از آن اگر شما مورد تایید بودید، قرار حضوری با شما می گذارد.

توافق کردن و دریافت وام

پس از آنکه شرایط شما برای دریافت وام بانکی با طرح توجیهی مورد تایید قرار گرفت، باید نوبت به توافق کردن با مدیران برسید.  در این مرحله بانک شرایطی را به شما در موارد مانند نحوه پرداخت، بهره بانکی و … ارائه می کند. شما باید این موارد را با دقت در توافق نامه بخوانید تا در صورت موافق بودن آن را امضا کنید. اگر توافق میان شما با بانک صورت گرفت، وام را دریافت می کنید.

جمع بندی

برای درخواست وام از بانک با موفقیت، نیاز به طرح توجیهی کامل و قابل اعتماد دارید. برای طرح توجیهی و درخواست وام باید چند مرحله را درنظر داشته باشید. اگر این مراحل را به خوبی پیش ببرید، وام را به راحتی از بانک دریافت می کنید.

 سوالات متداول
  1.  چگونه می توان با طرح توجیهی از بانک وام گرفت؟
    اگر برای شروع کسب و کار خود نیاز به وام دارید، باید طرح توجیهی خود را طوری آماده کنید تا مورد قبول مدیران بانک ها قرار بگیرند.
  2. طرح توجیهی برای وام باید شامل چه چیزهایی باشد؟
    هزینه های مالی مورد نیاز، سود خالص کسب و کار، مشخصات دقیق کار و … از مهم ترین موارد می باشد.
  3. پس از تایید طرح توجیهی، چه باید کرد؟
    پس از تاییدیه طرح شما، باید درباره نحوه پرداخت، بهره بانکی و … با مدیران بانک، به توافق برسید تا بتوانید وام را دریافت کنید.
چه امتیازی می دهید؟

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.