وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی مشاغل روستایی

بر اساس تفاهم صورت گرفته میان معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به مشاغل خرد روستایی با بازپرداخت ۳۶ ماهه تا ۶۰ ماه پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری محمد امید معاون روستایی رییس جمهوری در مراسم تفاهم نامه همکاری بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و بانک قرض الحسنه مهر ایران برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای توسعه اشتغال در روستاها و مناطق محروم اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات فرصت جدیدی برای خدمت در حوزه اشتغال روستاییان ایجاد می‌کند.

امید ادامه داد: خدمت ویژه ای که این دولت انجام داده مختص اشتغال روستاییان بوده است. ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این امر در نظر گرفته شده که از سال ۹۷ پرداخت آن آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا حرکت‌های متعددی انجام شده و منابع مختلفی برای اشتغال روستاییان تعریف شده است. از محل منابعی که ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده نرخ بیکاری روستاها ۱.۴ درصد کاهش یافته است. همچنین اشتغال روستاییان از سبد اشتغال کشور بین ۳ تا ۵ درصد بوده که اکنون به ۲۹ درصد رسیده است.

امید گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران 23 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که در سال جاری پرداخت کرده نشان از همین موضوع است.

وی با بیان اینکه می‌توان همکاری‌های جدیدی با این بانک انجام داد، اظهار کرد: این بانک سابقه روشن و خوبی دارد. بانک مهر ایران معروف است که به خوبی از اشتغال روستاییان حمایت می‌کند و سخت گیری سایر بانک‌ها را ندارد. امیدوارم این فتح بابی باشد که به زودی گسترش یابد.

پرداخت وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی به مشاغل خرد روستایی

بنابراین گزارش مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز گفت: اتفاق خوبی که در بانک مهر ایران در یکی دو سال گذشته انجام شده بر اساس توسعه مشاغل و کسب و کارهای خرد بوده که یکی از حوزه های آن حوزه روستایی بوده است.

وی ادامه داد: بانک مهر ایران اقدامات گسترده‌ای را با نهادهایی همچون بنیاد برکت و کمیته امداد انجام داده و امروز نیز خوشبختانه با معاونت توسعه روستایی تفاهم نامه امضا کرده است. امیدواریم شاهد توسعه اشتغال در روستاهای کشور باشیم.

اکبری اظهار کرد: بانک مهر ایران از اوایل امسال یک میلیون و ۷۳۰ هزار فقره وام به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده که ۴۰ درصد آن در حوزه اشتغال و ۶۰ درصد آن در حوزه ازدواج و معیشت و درمان بوده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: تفاهم نامه‌ای که امروز امضا می‌کنیم برای توسعه اشتغالات خرد روستایی است. این معاونت ۲۰۰ میلیارد ریال برای این کار تخصیص می‌دهد و بانک نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اضافه می‌کند. مجموعاً ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد صفر تا ۴ درصد در حوزه اشتغال روستایی به افرادی که از سوی معاونت روستایی معرفی شوند، پرداخت می‌شود.

اکبری درباره مبلغ این تسهیلات گفت: حداقل ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال و حداکثر ۲ میلیارد ریال بر اساس کاری که تعریف می‌شود، پرداخت خواهد شد. ضامنین نیز بر اساس چیزی است که بانک مرکزی تعریف کرده است. مدت بازپرداخت تسهیلات یاد شده نیز از ۳۶ تا ۶۰ ماه وزیر امور اقتصادی و دارایی به طور متوسط ۴۸ ماه است. امیدوارم این تفاهم نامه باعث خیر شود و برکاتش برای جامعه به ویژه روستاییان پرثمر باشد.

مدیرعامل بانک مهر ایران تأکید کرد: به محض اینکه سهم مشارکت معاونت توسعه روستایی پرداخت شود، پرداخت تسهیلات نیز آغاز شود. مدت پرداخت نیز بستگی به معرفی افراد از سوی معاونت توسعه روستایی دارد.

وی افزود: ضامنین بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی تعیین می‌شوند. زمانی که نهاد مشارکت کننده سهمی در ضمانت بر عهده گیرد، بانک تضامین را تسهیل کند. اما هنگامی که خود مشارکت کننده نمی‌تواند، بر اساس آیین نامه بانک مرکزی اقدام می‌شود. بین یک تا دو ضامن بسته به نوع کاری که تعریف می‌شود، مورد نیاز است.

جهات سفارش طرح توجیهی خدماتی کلیک گنید

چه امتیازی می دهید؟
, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید